Skip to content
 

Vilkikų vairuotojai šiukšlina Minsko plente (140304)

Publikacija „Šalikelėse – purvynai“ iš 2014.03.01 „Lietuvos ryto“ priedo „Sostinė“.

„Purvynas, išmuštos gilios duobės ir pradėjęs trupėti asfaltas. Taip dabar atrodo prieš kelerius metus rekonstruota Oslo gatvė. Tokios pat bėdos ir gretimoje Šiltnamių gatvėje.
Dar liūdniau atrodo Minsko plento pradžia.
Čia kelkraščiai ne tik duobėti, bet ir nusėti šiukšlėmis, maisto atliekomis. Ne ką geriau ir Ukmergės gatvėje.
Dėl to, kad Lazdynuose esančios Oslo ir Šiltnamių gatvės tapo nepakenčiamos būklės, gyventojai jau skundėsi savivaldybei. Šių ir kitų gatvių kelkraščius duobėtu purvynu pavertė sunkvežimių ratai.
Oslo gatvės kelkraštyje sustoja vilkikai, kurių vairuotojai, dažniausiai užsieniečiai, mėgina nustatyti navigacinį prietaisą ir susiorientuoti, kokios krypties laikytis.
Minsko plento pradžia tapusi tikra vairuotojų valgykla. Užsukę į prekybos centrą jie čia pat išmeta maisto atliekas.
Savivaldybės Statinių skyriaus vedėjas Arūnas Visockas sutiko, kad vilkikų ratų išmuštas duobes užtaisyti kainuoja daug.
Nelygu pažeidimai, yra du kelkraščių remonto būdai. Jeigu lūžta asfaltas ir yra pavojus, kad jis ims trupėti, tada kelkraštis remontuojamas jį sustiprinant 10 centimetrų grunto ir skaldos mišinio sluoksniu.
Tokiu atveju 100 kvadratinių metrų remontas kainuoja 1042 litus. Taip teks remontuoti Šiltnamių gatvę.
Oslo ir Ukmergės gatvėse kelkraščių duobes užteks užlyginti greideriu.
Kilometro lyginimas savivaldybei kainuos per 130 litų.
„Tokios vietos fiksuojamos, taikomos prevencinės priemonės, kad stovėjimas būtų apribotas, o prie įvažiavimų į Vilnių valstybinės reikšmės keliuose vilkikams būtų įrengtos logistikos centrų aikštelės”, – sakė savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vedėjas Eduardas Garbovskis.“

(Minsko plento šalikelės minimos ir šiame mano mėgiamo tinklaraščio įraše:

„važiuojant e28, rusija prasideda iškart už liepkalnio — fūristų nušiktos pakelės ir aišku karalius jazas visur“.)

SIŪLOMAS PROBLEMOS SPRENDIMO BŪDAS

1) Pastatyti specialiai vilkikų vairuotojams skirtų šiukšlių konteinerių(, kurie, savaime suprantama, būtų reguliariai tuštinami).
2) Įrengti informacinius stendus su keliomis kalbomis (lietuvių, anglų, rusų, lenkų) užrašytu vilkikų vairuotojams adresuotu prašymu mesti šiukšles į konteinerius.

Neturiu iliuzijų, kad šis sumanymas kada nors gali kilti Eismo valdymo poskyrio vedėjo Eduardo Garbovskio galvoje; Eismo valdymo poskyrio vedėjas fiksuoja vietas, taiko „prevencines priemones, kad stovėjimas būtų apribotas“, kad „būtų įrengtos logistikos centrų aikštelės“. (Pala, ką?.. Prevencinės priemonės, kad būtų įrengtos aikštelės?..) Šį sumanymą tegalima bandyti prastumti

Leave a Reply

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.