Apie „žodžio laisvę“ su Robertu Petrausku ir Luku Ramonu (2025-03-07)

2025-03-07

„Pasižiūrèjau tą “skandalingą” podcast’ą ir susižavèjau Robertas Petrauskas iš naujo.
Žmogus už Ukrainą, nesižavi Trump’u, bet sugeba tvarkingai išdėstyti nemalonią tiesą.
Manau Robertas po apsilankymo šioje laidoje ir po savo pasisakymo gavo nepelnytai daug negatyvo iš žmonių, paveiktų propagandos (taip, taip, Lietuvoje ji kitokia, bet irgi tą turime), nebeturinčio kritinio mąstymo, nenorinčių girdėt tiesos. Nenorinčių, nes ta tiesa dažnu atveju neskani.
https://youtu.be/0PSso9o6N7g?si=KZLc0ezPGNlwMfWL
Nuo 2 val 14min ir nuo 3val. 10min“

https://www.facebook.com/nemunaitis/posts/pfbid02WTMKG8xnNcyXgQgariREUdMXiWNkdU3Jr2Bzmb8oUErm3r63cA2rJNRuUhpbwi5Fl


2025-03-06

„Šiuo metu Ukraina pati pasigamina 40% karo reikmių.
30% ateina iš Europos, 30% ateidavo iš JAV. Europa turi nemažai galimybių užpildyt plyšį.
Daugiausia dėl to, kad įvyko karo revoliucija, dabar vien dronai dronai dronai. Nuo jų abi pusės patiria daugiausiai nuostolių.
Dronų, kuriuos gali pasigaminti iš komerciškai prieinamų komponentų, reiškia Ukraina nebėra tiek priklausoma nuo JAV ginkluotės.
Nepaisant to, ką kalba Trump’as ir jo vicikas, Ukraina karo nepralaiminėja. Abiejų pusių padėtis sudėtinga, švelniai tariant. Ukrainai trūksta žmonių ir lėšų, bet to paties trūksta ir Rusijai.
Putinas savo zombiams pažadėjo: kariauti neversiu, už karą jums jobaniems mobikams mokėsiu. Dabar Samaros srityje būsimiems okupantams siūlo $36k prisirašymo premiją. Infliacija Rusijoje šauna į viršų, Putino karo skrynia tuštėja. Amžinai jie nekariaus.
Mintis, kad Rusija yra nenugalima karo mašina yra pačios Rusijos sukurta propagandinė klišė, kurią kartoja botai ir naudingi idiotai.
Nu gerai, ir Robertas Petrauskas, I guess, kuris nuvarė į “Vėl tie patys” ir pareiškė:
“Rusai turi didesnį manpower, jie nepritrūks. Ir jie nepritrūks pinigų, dėl to, kad” — rantas apie tai, kad Europa perka naftą iš rusų. Perka, teisybė, liūdna.
Bet Petrausko išvada klaidinga, neva Ukrainai reikia sėsti prie derybų stalo. Petrauskas pats pripažįsta, kad Rusija nenori derėtis, bet “o kodėl nepabandžius?” yra jo argumentas.
Galima prigalvot versijų, kodėl derėtis, kodėl ne. Pavyzdžiui, galbūt ukrainiečiai gauna signalus, kad šiose derybose Trump’as juos vers kapituliuoti. Galbūt bijo, kad Trump’as Rusijai nuims sankcijas ir — kai Putinas neišvengiamai pažeis paliaubas — apkaltins Ukrainą, kad sugriovė naują puikią taiką.
Nelabai kas žino kaip daryti. Bet ne mūsų tai sprendimas.
Ne mes sprendžiame, ne JAV, ne Rusija. Ir ne Zelenskis, ne jo čia karas, o Ukrainos žmonių. Čia Ukrainos išlikimo karas, renkasi jie.
Mūsų darbas yra palaikyti — morališkai, šaibomis, visaip kaip. Jei sės prie derybų stalo — palaikysim. Nesės, irgi. Bet sakyti, kad Trump’as Ukrainai daro kažkokią paslaugą nutraukdamas paramą, nebeteikdamas žvalgybinės informacijos ir versdamas derėtis su rusais — nes Ukrainai tų derybų reikia labiau — yra netikslu.
Aišku iš kur Petrauskas traukia šiuos naratyvus — jis prisipažino, kad jau tris metus gyvena Twitter’yje.
Tad nenuostabu, kad podkaste skėlė tokį rantą apie žodžio laisvę:
“Su žodžio laisve yra problemų. Todėl kad kai Ričardas Doveika pasakė, kad Lietuvoje 80% žmonių bijo pasakyti, ką galvoja, ir ant jo užgriuvo šita visų influencerių ir protingiausių žmonių, kurie kažką rašo socialiniuose tinkluose minia, kad jis negali sau leisti to sakyti, tai ta užgriuvusi šūdų upė man buvo patvirtinimas, kad joje yra kažkokia tiesa. Pas mus atsirado vienos tiesios… žiūrėk dabar kaip buvo po to Zelenskio ir Trump’o susitikimo vertinimai išsiskyrė — ir tai normalu, laisvas pasaulis, kiekvienas gali turėt savo matymą. Bet mūsų erdvėj yra nusistovėjusi tokia tvarka: tavo — ypač jei esi populiaresnis — naratyvas turi sutapti su bendrąja linija. Jis turi gražiai įvardinti, kas visiems patinka. Ir tie kurie rašė prieš, sakė, kad Zelenskis čia gal nelabai gerai pasirodė, juos cancel’ina. Atkreipk dėmesį, kad politikai nedrįsta šitoj vietoj nieko pasakyt, kas eina prieš bangą, dėl to, kad juos cancel’ina. Aš nepretenduoju niekur būti, kažkur establišmente, ir net aš galvoju, blemba, tipo net nebandysiu nieko sakyti, aš jau tyliu savo socialiniuose tinkluose, Feisbuke nieko neberašau, nes mes gyvename burbule, kur vienos nuomonės viršenybė yra labai svarbi. Dabar sakyti ką nors gerai apie Trump’ą, tai reiškia rizikuoti, kad aš esu prorusiškas, parsidavęs Putinui, kažkoks nesveikas, man trūksta proto, visa kita. Bet blemba, chebra, aš nesu parsidavęs Putinui.”
Žiekit, aš tikras, kad Petrauskas nėra parsidavęs Putinui. Bet kokiu būdu tu atsidursi situacijoje, kai rimtu veidu turi sakyti: “nesu parsidavęs Putinui”?
Žie, chebra, nesu tvirkinęs šuns. Prisiekiu.
Katleris gražiai atsakė Petrauskui: “Žodžio laisvė yra — tu gali pasisakyt, ką nori, bet žmonės irgi turi teisę kaip nori reaguot į tavo pasisakymus. Pavyzdžiui, Tratas rašo jau kelintus metus postus, mus čiuvavom vadina, bet nieks jo neužbanina Feisbuke, jis turi toliau teisę sakyt, ką nori.”
Petrauskas atsako: “Jei esi nuošalėje, tu gali šnekėt ką nori. Bet jeigu tu nori būti viršuje, tu negali šnekėt ką nori.”
Katleris: “Yra Žemaitaitis.”
Petrauskas (ignoruoja): “Jei kokio politiko paklausia kiek yra lyčių, jis iškart susimėto, nes jis negali pasakyt [ką galvoja].”
Žemaitaitis liosiai atsakė į klausimą, kiek yra lyčių. Kaip ir Veryga ar Gražulis ir daug kitų, itin sėkmingų politikų.
Bet nepamirškime, kad šie klausimai, agresyviai keliami dėl lyčių kiekio, seksualinės tapatybės, neva varžomos žodžio laisvės, yra rusiškos propagandos pasekmė.
Rusai aštrina normalius nesutarimus demokratinėse visuomenėse. Kaip amerikiečius mokė Timothy Snyder, jei tu žydas, rusai tau sakys, kad Ukrainoje vien naciai. Jei tu nacis, jie sakys, kad Ukrainoje vien žydai. Mes ne Amerika, mes esame arčiau ir turėtume suprasti geriau.
Karas už sienos, Makronas sako — Europa turi ruoštis konfliktui čia. Vokietija keičia konstituciją, kad vėl taptų karo milžine, o Petrauskas nuėjo į populiariausią podkastą Lietuvoje ir skundžiasi, kad neturime žodžio laisvės.
Tiesiog išeik iš Twitterio, žmogau.
Žodžio laisvė nėra: sakau ką noriu ir nieks dėl to manęs nekritikuoja.
Turėjome pandemiją, kur prezidentas su vyriausybe viešai kapojosi dėl jos valdymo priemonių efektyvumo. Turėjome šeimos maršus ir LGBT eitynes. Paskutinės keturios valdžios: socdemai, konservai, valstiečiai, socdemai. Delfi spausdina Užkalnio straipsnius apie tai, koks Trump’as geras. Valatka rašo, kad Trump’as yra Rusijos draugas.
Bačiulis visą savo karjerą pastatė ant kontroversiškų nuomonių išpurškimo į auditoriją. Algis Ramanauskas savo rankom sukūrė žiauriai sėkmingą interviu platformą ir ten kviečia visų pažiūrų veikėjus, nes tiki, kad kalbėti reikia su visais. Konservatoriai pirmininku turėjo kvazi-liberalą, dabar turi tradicionalistą, kuris mačo vyro tonu kartoja: ginsim visus, nes priešas už sienos.
Turim premjerą, kuris sako: aiii nesiparinkim, viskas bus gerai. Internete Laisvės TV, Skirmantas Malinauskas, OpTV kalba ką nori. Įsijunkit komikų podkastus, ten išgirsite kas kam nuo bybio šūdus nučiulps.
Vienas kitą vadiname debilais, didvyriais, padoriais bičais ir naudingais idiotais. O Petrauskas sako, kad Lietuvoje yra problema su žodžio laisve, nes tave gali išpyzdavoti, jei pasakei nesąmonę?
Juodaodi, please.
Žodžius, kad Lietuvoje nėra žodžio laisvės priimu kaip asmeninį įžeidimą. Mes turime tokį nuomonių pliuralizmą, dėl kurio Putinas ir galvoja, kad esme silpni. Nes pykstamės, nesutariame ir nepakenčiame vieni kitų.
Bet tai didžiausia mūsų didžiausia stiprybė ir būtent dėl ko mes kovojome. Ateis rusas, mielai ginklu eisiu (dar aišku kurva tuo ginklu reik išmokt naudotis) ginti Užkalnio teisės kalbėt marazmus. Ir toliau jį pizdavosiu.
Po šito ranto Petrauskas toliau pardavinės knygas, ves renginius, bus žinomas ir gerbiamas veidas. Toliau darysis šaibas per Substacką, kas yra — alio, dabar visiems Substacko staiga reikia? Apgailėtina.
(Remkit mane Substacke, beje.)
Kiekvienas pagyvenusio, praplikusio, Twitterio vidurio amžiaus krizę patiriančio kunigo rantas apie žodžio laisvės trūkumą Lietuvoje yra tik dar vienas įrodymas, kokią laisvę turime.“

https://www.facebook.com/miauksiadienis/posts/pfbid0oT5iVQTdS1UqZNpMCLiaXS3FqWkdsHnheTzEjRwjHrsKRhwgiPD54zq29Y9u41trl


2025-03-06

„Žmonės ginčijasi, ar Lietuvoje yra žodžio laisvė. Ir vieni juokiasi, kad kažkas taip kalba, kiti mosuoja kunigais visokiais. Klausimas neteisingas. Klausimas turėtų būti, ar Lietuvoje egzistuoja pliuralizmas. Ar Lietuvoje egzistuoja intelektualinė laisvė. Ir mano atsakymas į jį – ne, neegzistuoja. Kas iš formalios žodžio laisvės, jeigu niekas nedrįsta ja pasinaudoti gindami net ir objektyvią realybę? Ar kas nors paneigsite, kad visa vieša erdvė ir visi politiniai judėjimai visuomet saugumą statė tik ant JAV iš inercijos? Kad iki dabar bandyti abejoti tuo buvo trumpiausias kelias į siekį būti apšauktu vatniku?“

https://www.facebook.com/alasevicius/posts/pfbid02CuQLhqSPCeDF22A3YDZWgdp24zpNoCP3mJsHvQ1LtQsB1EEXB8GkPRE9BS8M89W4l

Komentarai

„Ačiū už puikias, tačiau liūdnas mintis. Mūsų Demagogai ir jų viešojo kalbėjimo stilius yra LTSR paveldas, puoselėjimas kiekvieną dieną viešojoje erdvėje. Požymis – nuolat visur viską kritikuoti ir dalinti patarimus, sprendimų nėra siūloma ar daroma arba siūloma kažkas be atsakomybės. Todėl turime ir signatarą ir TV žurnalistą-influencerį-verslininką viename asmenyje, bet neturime atsakingų asmenybių, nebijančių pasakyti, kad situacija sudėtinga ir išeičių reikės sunkiai ieškoti.“

„Jei bent stuburo smegenyse sukirba eretiška minties užuomazga, kad kažkas, dėl ko vieningai sutaria LRT, 4 TSPMI dėstytojai, TSLKD, LDDP ir dar koks self-proclaimed standuperis, gali būti ne visai tai, ko pagal aktualijas reikėtų Lietuvai, tai geriausiu atveju esi naudingas idiotas, jobana janutienės lygio vata ir geriau valink išvis į silkių fabriką, ubage. Kažkaip daugmaž taip.“

„Pagal šį atsakymą suprantu kad klausimas labiau apie tai kad neturime protingos opozicijos mainstreem nuomonei kalbant apie MEDIA. Pabrėžiu PROTINGOS. Bet čia žiniasklaidos problema. Kad proginga žiniasklaida kol kas proKoncervatoriška, o PROTINGOS opozicinės tiesiog nėra. Nes optv ar šeimų maršas nėra PROTINGA opozicija.“
+
Giedrius Alasevičius
„labiau distanciją tarp institucijos, kurios didelė darbo dalis yra lozungai ir instituto, kurios pagrindinė darbo dalis yra informuotas pilietis.
Bet bendrai čia nėra tik žiniasklaida. Pvz kai kur ir publicistai labai greit persiorientuoja. Tonas tik išlieka tas pats. Bet su tuo tenka prikabinti daug virtualios akrobatikos.
Pvz didysis melas, kuris Lietuvoje dabar klesti, kuris objektyviai žmones klaidina skamba taip “atėjo Trumpas – apvertė politiką aukštyn kojomis”, realiai atėjo Trumpas ir buvusią JAV politiką nunešė iki ekstremumo.“

„Ne zodzio laisveje beda, o talento ir igudziu trukume, manau ☹️“


2025-03-03

„Pasidalinsiu ir papildysiu Robertą.
Laikai tokie, kai žodžius tenka sverti, kartais virtuvinėmis svarstyklėmis.
Bet reikia išlaikyti balansą, nenusiritant į savicenzūrą ir užleidžiant eterį tiems, kurie apie jokias ribas, taip pat ir padorumo, iš viso negalvoja.
Mane stebina viena žmonių grupė – dažniausiai nepažįstami, bet karštligiškai besiprašantys į draugus, nors galėtų tiesiog sekti. Patys beveik nerašo, nors komentuoja noriai. Pradžioje tylūs, ilgainiui ima viešai “auklėti” rašantį, kaip, kiek ir ką šis turėtų rašyti, kad jiems būtų malonu skaityti ir atrodytų teisinga.
Per visą savo buvimą fb (o tai daug metų) aš sau kažką panašaus (ir tai nelabai) leidau vienintelį kartą, žmogaus, kurį pažįstu daug dešimtmečių ir kurį laikau draugu, fb paskyroje.
Socialiniai tinklai ir šiaip skaitmena, išgarino delikatumą, mandagumą, pagarbą kito minčiai, net jei nepritari.
Jei kito mintys tokios nepakeliamos – labai paprasta jų tiesiog neskaityti, užsukti tik retsykiais.
Bet ne imtis tėvo-auklėtojo vaidmens ar siekti paversti jį ruporu.
Tai sunki socialinių tinklų nuodėmė ir nežinau kaip išgydoma, nes tokiems “auklėtojams” parodžius duris, susiduri su įsižeidusia nuostaba – už ką?“

https://www.facebook.com/gediminas.kulikauskas/posts/pfbid02sWKVajG1i1FpGioc97rgKApXwjcrh6ueURocLSPDqr11PE63UiLknpARCgNzGsmPl

Komentarai

„”Jei laisvė iš viso ką nors reiškia, ji reiškia teisę sakyti žmonėms tai, ko jie nenori girdėti”,”Žiūriu aplink ir galvoju, kad pas mus tokios laisvės vis mažiau. Tas, kurio nuomonė nesutampa su bendruoju naratyvu, atakuojamas, įžeidinėjamas, vadinamas priešu, parsidavėliu”-bet jeigu tavo nuomone sutampa su bendruoju naratyvu, tai tie, kurie oponuoja bendrajam naratyvui, turi teise izeidineti kitus? cia toks vienas labai stipriai saipesi is konservatoriu sektantu, bet pats priklauso trampo sektai. ir anot jo, jis saipytis is kitu gali, bet nedrisk pasakyti ka blogo apie trampa ar jo paties kliedesius.“
+
„atsiprašau, aš irgi čia ne visai vietoje šioje diskusijoje. Labiau stebinti, nes įsiterpti nedrįstu dėl žinių ir kompetencijos stokos. Tiesiog įdomu skaityti, kaip daugelį dalykų mato žmonės, kurie jau sukaupė žinių ir patirties bagažą. Tada aš savo kuprinę (gal rankinuką?) pildausi moteriškesniais dalykais, bet šiek tiek suvokimo ir man norisi. Taigi, po šios įžangos pasiteisinant, kodėl esu kur esu, pabandykit pažvelgti į šį kol kas trumputį susirašinėjimą iš šalies ir tada atkreipkit dėmesį, kad nėra lengva tolerancijos ir etikos laikytis. Cituoju paskutinius Jūsų žodžius “apie trampa ir jo paties kliedesius”. Kliedesiai jau savaime yra pažeminantis ir nuvertinantis išsireiškimas, išreiškiantis nepritarimą ir nepagarbą tai nuomonei, kuri išsakoma. Na va, ir gaunasi galų gale, kad ir JUms pačiam čia ne visai etiškai gavosi. Na, gal net ir nesistengėt, nesvarbu. Tiesiog šiaip norėjau atkreipti dėmesį, kaip visai nevalingai lengvai švaistomės nuotaikom ir pastebėjimais. Beje, man Trampas nepatinka jei ką :-))) Taip pat mielai kliedesiais išvadinčiau :-)) Bet bendrai diskusija paskatino atidžiau vertinti tai ką rašau ir kalbu. Ačiū už tai – ir Jums, ir kitiems čia pasisakiusiems“
+
„”Kliedesiai jau savaime yra pažeminantis ir nuvertinantis išsireiškimas”-sutinku. bet tai ir yra mano zodzio laisve. ir jus galite su tuo sutikti arba nesutikti. ir sita “zodzio laisve” pradejo skleisti ypatingai tie, kurie anksciau saipesi is kitu, bet anot ju, tu neturi teises i “zodzio laisve” jeigu tai neatitinka ju supratimo. pagal mano supratima, tai jiems ideali “zodzio laisve” yra kremliaus rezimo-viena tiesa“
+
„nesiginčiju, tik norėjau atkreipti dėmesį, kad kiekvienam iš mūsų labai lengvai praslysta ne visai korektiškas išsireiškimas. Mes laisvi jais naudotis, kiti – taip pat, na žodis po žodžio – žiūrėk jau ir konfliktas“
+
Gediminas Kulikauskas
„tas tiesa. Matyt virtualybėje žodžiais švaistytis vis lengviau ir ilgainiui pasimiršta jų svoris. Aš ir pats ne be nuodėmės, bet paprastai savo kieme, kur manau turįs teisę tvarkytis, kaip suprantu. Būdamas svečiuose, paprastai renkuosi žodžius. Gal čia ir paslaptis – kad daugelis mano, jog visas internetas jų namai, tad visur gali nenusiauti kojų? Kas žino.“
+
„gali būti. Aš nelabai susivaldanti realybėje, šiek tiek “žiovanasrė” – ką galvoju, tą prišneku, bet internete kažkodėl atsargesnė. Čia ištrinti sunkiau :-))) Vis dėlto, daugumai gaunasi atvirkščiai – pila tarsi šita virtuali juodoji skylė viską pradangintų, o ji klastingoji kaupia kaupia…. :-)) Siužetas siaubiakui :-)))“
+
„gincas yra sveikos, funkcionuojancios demokratijos bruozas nuo antikos laiku. kiekvienas turim savo nuomone ir kiekvienas turim ja teise reiksti 🙂 nebent gyveni pas kaimynus is rytu. ten ant taves gali ismeginti red bull, suteikia jis sparnus ar ne 🙂“
+
„ginčas – taip, su juo viskas gerai. Labai pamenu mirtiną ginčą kai derėjausi, kad man pirktų juodai raudonas lakines basutes, o ne kakučio spalvos ir labai praktiškas. Tada dar į mokyklą nėjau. Bet ginčas neturėtų virsti kova be taisyklių ir koliojimuosi, kas ką stipriau sugalvos, aštriau įžeis. Nuomonėmis apsikeisti galima ir normaliai“
+
„ribos turi buti, bet kur jos turetu buti nubreztos ir kas jas turetu nubrezti? tai as 99% esu isitikines, kad tegul zmones geriau issilieja internete, negu kad prades dauzyti vieni kitiems per galvas realiame gyvenime“

„Bolševikai sakė: “Kas ne su mumis, tas – prieš mus”… Dabar lygiai tas pats, nors neobolševikai apsimeta kovojantys prieš komunistus, gaudo praeities vaiduoklius.“

„Internetas gal kiek konfūzina, nes lyg ir rašytinis turinys, bet funkcionuoja pagal žodinės kultūros taisykles 🤷
Plius gyvename istorijos erozijos laikais, panašu kad prisimiršo mainstream vs alternatyva laikai. Ir na nelabai ten tos pagarbios diskusijos būdavo, dabar bent jau tik auklėja, į snukį nebeduoda. 😅“
+
Gediminas Kulikauskas
„Kodėl pasimiršo – aš puikiai menu pirmųjų socialinių tinklų laikus su normaliom diskusijom. Tai neilgai truko, bet toks laikotarpis buvo. Tiesa, lietuvių tuose įtinkluose buvo gal keliasdešimt, o kai ėmė perkopinėti šimtus, tuomet ir prasidėjo.“
+
„čia (gerai, kol dalyvauja ne visi, o tik besidomintys ir sugebantys, blogai, kai įsijungia visi) ir pasimato ta liūdnoka statistika – kiek iš tikrųjų yra adekvačių žmonių visuomenėje. Panašu, kad šiek tiek koreliuoja su išsilavinimu/profesija/veikla (čia labai labai apibendrinta). Bet tada problema yra dar rimtesnė ir vis dar nepripažįstama – ar tikrai visiems geriau, jei rinkimų teisė yra visuotinė?“


2025-03-03

„Jei laisvė iš viso ką nors reiškia, ji reiškia teisę sakyti žmonėms tai, ko jie nenori girdėti. (užrašas ant G. Orwello skulptūros Londone).
Žiūriu aplink ir galvoju, kad pas mus tokios laisvės vis mažiau. Tas, kurio nuomonė nesutampa su bendruoju naratyvu, atakuojamas, įžeidinėjamas, vadinamas priešu, parsidavėliu. Atrodo, kad diskusija, kurioje ne tik kalbama, bet ir įsiklausoma, nebeįmanoma. Mandagus tonas irgi.
Mąstymas (tiksliau nemąstymas) – dichotominis. Arba tu su mumis arba tu putinistas, rašistas, trampistas, tiesiog kvailys arba išgama. Taigi, tiesiog patylėk.
Julienas Benda knygoje “Intelektualų išdavystė” teigė, kad Vakarų civilizacija kadaise vadovavosi aukštais idealais, iš tikrųjų jų nepasiekdavo, bet visada stengėsi. O mūsų amžius, anot jo yra “intelektualaus politinės neapykantos organizavimo amžius”.
Socialiniai tinklai labai padeda. Niekada žmonijos istorijoje nebuvo tiek neapykantos, nes niekada ji negalėjo sklisti tokiu greičiu ir mastu kaip dabar.
Naujoje sistemoje, rašo Johnatanas Sacksas, kad viskas visiems būtų aišku ir paprasta, tėra tik aukos ir engėjai. Taigi tas, kas nėra auka, yra engėjas.
O kas užstoja engėją, yra jo bendrininkas, todėl turi būti nutildytas. Kai šantažas vyksta moralės ir vertybių vardu, kiekvienas besiginčijantis yra amoralus ir pasiklydęs. Geriausiu atveju jo gaila.
Šiandien po apsilankymo podcaste “Vėl tie patys” kažkodėl pagavau save galvojantį, kad gal be reikalo pasakiau tą ar aną, juk daugumai nepatiks. Gal reikėjo kažkaip švelniau, kai kur tiesiog patylėti. Juk žodis bičiulius paverčia priešais. Reputacija nukentės. Bet ar tikrai reikalinga šita savicenzūra?
Aš žinau, kas aš esu, nepriklausomai nuo to, ką apie mane sako ar mano kiti.
Šie nuogastavimai arba išsigalvoti, arba su laisve žodžio tikrai ne viskas gerai. Bet tai ne priežastis bijoti, o atvirkščiai.
Podcasto dar nėra:) Tiesiog išrašiau mintis savo…“

https://www.facebook.com/robertas.petrauskas.9/posts/pfbid02zuBpRNTsaFvvFH1REvB3JpXYGxuyEkdXkfrkoS9hxJsg2z1sCaMfGc5vwoMWhRovl

Komentarai

„Žodžio laisvės suvaržymus suprantu, kai už dainą ar Lietuvišką raštą tremia į pražūtį. Tai atsitiko daugeliui šeimų narių šioje šalyje, mano močiutė su trim seserim ir dviem broliais buvo ten, ne visi grižo. Ant šitos šalies slenksčio stovi toks pat idiotas, kuris taip pat kaip ankstesnieji elgesi ir vertina žodžio laisvę. Dabar internete ir ne tik gausu tokių, kurie žodis po žodžio atkartoja rusišką propagandą ir talžo purvais tuos, kurie gelbėja prievartaujamą tautą, kad ši tragedija nepasikartotų mūsų kieme. Ir tu, Robertai, sakai, kokie vargšai žmonės, kad negali pasireikšti? Turbūt ant rankų pirštų neužtektų suskaičiuoti, kiek kartų praėjusiais metais visur sakei, kad Lietuvoje jau pilna grėsmę keliančių asmenų? Ką tada turėjai omenyje, kur buvo jų žodžio laisvės apmąstymai tada?“
+
„Čia kalbama ne apie Ukrainos palaikytojus ar priešininkus, o apie politikų lygmeniu vykdomą atšaukimą; geras pavyzdys yra Žemaitaitis. Yra žmonių, kurie kelia pavojų Lietuvos saugumui, tačiau daugelis palaiko Ukrainą, jai aukoja, netgi veža paramą, turi daug ukrainiečių draugų, tačiau nepalaiko Zelenskio akiplėšiškumo. Robertas yra vienas iš tų, kurie turi daug pažįstamų Ukrainoje ir žino tikrąją ukrainiečių nuomonę apie karą ir jo pabaigą; nebūtina visų bukinti vienos krypties geltonąja žiniasklaida.“

„Ar nebus gerb. Roberto mintis paveikusi “X” platforma… Kaip galima ginti JD Vance kuris tiesiog PAMELAVO apie žodžio laisvę Europoje?“

„Sunkūs laikai reikalauja specialių sprendimų. Sunkiais laikais reikia koncentruotis į pavojaus šalinimą. Čia lyg sakytum kariui kad prieš šaunant mūšyje dar pabandyk susitart;). Laisvė yra gerai, kai žmonės vertybiniai, deja kai l” laisvė” tampa tik manipuliacija priešui, o pasitikrinti nera laiko ir resursu, tenka pereiti i kovos rezima. O kova reiskia disciplina ir naratyva. Zmogiskumas tokiu atveju dalinai kompensuoja jos suvarzymus.“
+
Robertas Petrauskas
„tau pagarba nes už žodžio stovi tvirtumas. Ir net nėra reikalo žvalgytis kas čia ką blogai pasakė ir nedaro to ko reikia. Bet daugiau yra daug šnekančių apie blogiečius ir nieko nedarančių, kol blogiečiai daro tai ką daro. O jei pasakysi, kad gal čia kažkaip negerai, gal laikas ne į kitus rodyt, o tiesiog pačiam savimi pasirūpinti, tai būsi padėtas prie priešų. Yra skirtumas, kai Svaras sako, o man px ką tas Trumpas, daugmaž ir taip aišku, mes pasiruošę. Ir to, kai visas dėmesys sutelkiamas į pyktį išorėje o viduje lieka tas pats nieko neveikimas ir už nieką neatsakymas.“

„Deja, bet laisvė pasisakyti pavirto laisve meluoti nebaudžiamam. Dėl to ir tas dichotominis juoda-balta matymas. Kaip neliko autoritetų, visos nuomonės vienodai (ne)svarbios. Ir nuomonė prilyginama faktui. Tad nenuostabus priešiškumas tų, kurie labai pavargo nuo melo. Tačiau įsiklausyti į argumentus nebesugeba (arba ir nebenori sugebėti). Karo meto mąstymas“

„berods ne pirmą kartą Robertas pas juos?“
+
„prieš 11 mėnesių jau buvo jų svečiu. https://youtu.be/rfLovngVhAs?si=A9UB1xGx-cmC6p-x

„Liūdna darosi tokius, kaip jūs matyti taip kaip čia. Kai mugėje jaunas žmogus klausia ir prašo argumentų, dalykų, neturit ką pasakyti. Skaudžiai ir su labai dideliu nerimu žiūrit į plaučius dalykus, bet kartu mūsuose jūs matot matai pagrindinę problemą, žodžio laisvės nebuvimą? Ar tikrai, Robertai? Šita problema gali ateiti, jei toliau būsim tokie bedvasiai ir bestuburiai. Naujas dėdė semas yra beprotis ir sako man ant jūsų nusišvilpt, ateina baimė egzistencijai, pradedam piktintis kas kur ko nesaugo, nedaro ar nedarys, labai pikti būnam, bet kai jau apie save reikia kalbėti, ai tai čia jau vėl kitaip. Padainuoti susikibus yra geriausia ką galime, taip? O po to vėl norėti visų laisvių ir teisių. Ir, kad jas kažkas saugotų. Veidmainiška ir net labai. Grįžtant prie mugės, kaip skaudu žiūrėti, kad pasaulio problemas sprendžia “influencerių” platforma, bet kitą dieną pats į tą platformą einu, kalbu o vėliau dar iš anksto pasakau, kaip baisu laukti reakcijos, ką pasakiau. Solidu.“

„Labai didelis ačiū Jums už šį įrašą ir šią nuomonę. Ypač šiuo nelengvu laikotarpiu. Net nežinau kiek kartų esu parašiusi komentarą ar post’ą, bet išsigandusi būti ” užmėtyta akmenimis” ištryniau. Ta baimė, kad būsi kažkoks išskirtinis, turintis kitą nuomonę ar tiesiog matantis pasaulį kitaip, kartais tiesiog supančioja ir priverčia užsisklęsti savyje, vengti diskusijų nepatogia tema, bet ar taip turi būti? Ar kitaip mąstantis yra priverstas likti nesuprastas ar atstumtas? Neturėtų taip būti, bet deja…“

„Kai virš Tavo galvos burzgia priešo dronas nešantis mirtį,tai lieka tik dvi galimybės,gelbėtis arba atsiduoti neišvengiamam liūdnam likimui.Gal ne visuomet taikytinas šis jūsų požiūris į konfliktinius net ir į politinius įvykius.“

„Labai lengvai skirtingai interpretuojami ir palankiai sau pakreipiami tokie teiginiai. Man atrodo, kad didis blogis pasaulyje įvyksta labiausiai todėl, kad asmeniniame lygyje mes nereaguojame ir nepasipriešiname mažam blogiui, esame abejingi, nurašome tai “kitai nuomonei”, praeiname pro šalį. Blogio ambasadoriai jį skleisdami daug daugiau naudojasi nuomonės skydu. Ciniškai, išskaičiuotai. Nes žino, kad civilizacija tam nebeturi sveikos reakcijos.“
+
Robertas Petrauskas
„o kas sprendžia kas yra blogis kas gėris? Man atrodo kad šitam skirstyme dingsta kritinis mąstymas, o iš tikro tie, kurie sakosi esa labai geri, tokie nėra. Vertybės – toks nepamatuojamas dalykas, įsivaizduojamas, be išorės referento. Lygiai taip pat kaip įsivaizduojama yra Europa. Įsivaizduoti moraliai pranašesniu ir būti neįgaliam ką nors padaryti yra keista kombinacija, ir tik sveiko proto trūkumas gali leisti nematyti jos rezultato. Blogis kuris lengvai atpažįstamas yra atviras. Prieš jį galima stoti į mūšį, o prieš tą kuris apsimeta geru viskas sudėtingiau.“
+
„sąžinė.“
+
Robertas Petrauskas
„tai jos trūksta. Nesąžiningi yra tie, kurie šaukia apie stovėjimą iki galo bet iš tiesų nei stovės, nei gali įtakoti koks tas galas bus. Šaukti ant kažko, kad jis privalo padaryti tą ir aną, o pačiam nieko nedaryti ir būti įsitikinusiam, kad apšauktasis ir nekenčiamas privalo daryti kas jam sako, nes sakantysis yra moraliai viršesnis yra kombinacija kuria sunku net apibūdinti. Ir kur buvo tie geriečiai visi 2014, tris metus iki dabar? Ar jie visi Už Ukrainą NATO ir tik Trumpas prieš? Ar principingoji Europa kuri neturi valios kariauti, galėtų su Rusija bent neprekiauti? Daug yra klausimų sążinei, bet jie paskęsta po gėrį skelbiančiais lozungais.“
+
Robertas Petrauskas
„didžiausias blogis pasaulyje vyksta todėl, kad gėris, arba tas kas save juo vadina, neturi nei drąsos, nei valios, nei galios. Ar tai iš silpnumo ar savanaudiškumo skirtumo jokio – nes žodžiai nieko nereiškia. O Kai pats negali, tada lieka nukreipti visą frustraciją ir pyktį į kažką. Kas nors turi būti kaltas.“

„Po vienos iš daugelio perklausytų Eugenijaus Laurinaičio paskaitų mano galvoje užsifiksavo viena mintis: “Bijot nebijot ar nebijot bijot”. Yra apie ką pamąstyti 🤔“

„Pradeda panašėti, kad kažkur pasiklydote rusiškame vertime. Labai gaila.“

„Žodžio laisvė be visų kitų dalykų gali pasireikšti ir kritika kitam. Žodžio laisvė pas mus yra ta, jog tavęs nepasodins už kitokią nuomonę, ar tai būtų apie tai, kas vyksta kare, ar tai, kad nesutinkti su valdžios veiksmais.
Tai yra ne tai, jog tu esi laisvas sakyt ką nori be jokios kritikos, o jei kritikuoja, tai pas mus su žodžio laisve jau nebegerai.
kažkaip pakeičiau apie jus nuomonę, o gaila.“
+
„Domas Mikalauskas kai sodina už žodį tai jau yra lageris. Jautrumas pas jus mažas.. Robertas šneka apie tokią nelaisvę kurią priverstas esi pats padaryti, ty tylėti nes kitu atveju būsi visapusiškai sunaikintas, ty baisiau nei šiaip būti sunaikintam yra kai esi dar gyvas bet paralyžiuotas dėl aplinkos pasyvaus ir išvestinių agresyvumo formų. Kalba eina ne apie nusišnekėjimo laisvę, o laisvę išminčiai skleistis.. kas aišku yra subjektyvu bet ir tuo pačiu gan aišku..“

„Kiekvienas sau atrodome teisūs, giname savo teisybę, už ją kovojame. Ieškome savo teisybę patvirtinančių nuomonių, kurias vadiname faktais. Šliejamės prie bendraminčių, ypač jau surinkusių didesnes auditorijas, jungiamės į panašiai galvojančių socialinius burbulus, nes ten jaučiamės teisūs ir saugūs. Kovojame burbulų karus. Skaitome priešingos stovyklos nuomonę, komentarus. Tada piktinamės ir pykstame. Kai pagalvoji, visa tai kažkokia Santa Barbara, emocijoms pakutenti. 🙂 Ir kam viso to reikia? 🙂 O išvyksti į kokią ilgesnę kelionę – atitrūksti nuo interneto, galva pailsi, prašviesėja, visi tie internetiniai karai tampa ne tokie svarbūs, mažareikšmiai. Bet sunku atsiriboti nuo soc. tinklų, įtraukia kaip koks nikotinas rūkantįjį 🙂“

„Tiek radikali kairė tiek radikali dešinė yra linkusi į fanatizmą, stabų ir lozungų garbinimą. Išlikti žmogumi su nuomone ir vertybėmis darosi sunkiau.
Ačiū už Robertas Petrauskas už išsakytą nuomonę, ko daugiau tokių žmonių tuo daugiau matančių ir girdinčių, nesvarbu jei ir ne 100% sutinkančių.“

„Ačiū, Robertai! Ir aš pradėjau bijoti sakyti, ką galvoju, nes visi aplink mane komjaunuoliškai vieningi. Tiesą sakant, primena sovietinius laikus.“

„Vienas geriausiu podcastu, ka klausiau. Ir, mano nuomone, labai tiksliai (kad ir labai nepatogiai) isgvildenta trump vs zelenski situacija. Gaila, kad kontekste visi prisikabino prie zodzio laisves naratyvo. Naratyvo, kur as labiau nesutikciau nei sutikciau. Bet tai niekaip nepaneigia kitu temu.
Linkiu islaikyti salta prota ir neprarasti noro dalintis izvalgomis, kad ir kiek jos nepatogios aktyviausiam socialburbului

„labai reikalingos mintys, arba būni patogus, arba “cansel”“

„Skaudančia širdimi, bet pasidalinsiu. Luko nepažįstu. Tave, Robertas, laikau savo draugu ir labai gerbiu. Bet, deja, šįsyk reikia kelti kepurę prieš labai daug ką tiksliai sudėliojusį Luką: https://www.facebook.com/share/p/1CbBKGxcZW/
+
„Ir ne, čia nėra cancelinimas. Tai yra ideali žodžio laisvės demonstracija.
Ir taip, klausant Roberto pas VTP skaudėjo ir kilo mintis, kad Twitteris įtraukė į vienpusišką propagandos srautą.“
+
Robertas Petrauskas
„kas yra cancelinimas jei kažkas atsistoja ir šaukia: jis turi kitokią, blogą nuomonę, jam išplovė smegenis – unfollow visi kas tik galit it kitiems pasakykit. Gal ir nucancelins, bet tai tik patvirtina kad kovotojai už žodžio laisvę kovoja tik už savo žodį. Aš neišsižadėsiu savo noro pasilikti kritikšką màstymą ir siekti tiesos. Stengtis laikytis jos. O kur nuves šita Gėrio partijos liniją paremta tik lozungais, laikas parodys. Aš laukiau tris metus, vis tikėjausi, bet viltys tos prasilenkia su tikrove. Ir aš norėčiau kad pasaulis būtų toks, kuriame galima Putinus sutramdyti. Bet jis toks nėra. Ir nė vienas šaukiantis kad reikia stovėti iki galo, nestovi ir neżino koks galas tas bus. Nė vienas negali pasakyti kaip pergalė iki kurios jie stovės yra pasiekiama. Kaip Rusija yra nugalima ir kaip jis kentės jei reikės ir dešimt metų sėdėdamas prie kompo.“
+
„tavo teisė mąstyt ir kalbėt kitaip. Tai ir yra žodžio laisvė. Bet tavo žodžiuose pastaruoju metu galima pastebėti gerokai daugiau nenuoseklumų nei kritinio mąstymo. Ir pretenzijos į vienintelę tiesą tavyje daugiau nei tavo kritikuose. Ir keista, ir liūdna.“
+
„na, dingęs Trumpo padorumas ar sąžinė – nestebina. Stebina, kad tai tampa priimtina kitiems. Šiuo atveju Robertui.“
+
Robertas Petrauskas
„man moraliai nepriimtina, bet aš suvokiu kad tai kas man nepriimtina, nieko nereiškia, nes aš neturiu galios tai pakeisti. Pasipiktinimai nieko nekeičia, nes yra galios dėsniai kas valdžioje bebūtų. Ji tikra. Ne žodinė. Ir todėl kas jos neturi, to žodžiai ir moralė nieko nereiškia.“
+
„aš tą suprantu. Nesuprantu tik kur riba, kada moraliai priimtina tampa teisinti tai, kas moraliai nepriimtina. Tokia Schrodingerio moralė gaunasi.
Ir aš labai gerai suprantu iš kur tavo požiūris atsiranda. Taip, Europa daug dešimtmečių piktnaudžiavo JAV saugumo garantijomis. Taip, Europa daug kartų nuvylė kalbų nepaversdama veiksmais. Iš dalies ir dabar tai daro, vis dar pirkdama rusijos energetinius resursus. Daugelis tai suprantame vienodai.
Supračio skirtis prasideda, kai tai kažkodėl tampa pateisinimu Trumpo administracijos veiksmams. Iš moralinio Schrodingerio pereiname į moralinį whataboutizmą.
Bet nesu pakankamai įsigilinęs nuosekliai deramai diskusijai. Galėčiau kvestionuot logines klaidas ir prieštaravimus sau, bet geriau būtų, jei tai darytų rimtesnį pagrindą turintis specialistas. Aš turiu tik bendrą suvokimą, paremtą informacinės erdvės stebėjimu. Na, ir dar sąžinę.
+
Robertas Petrauskas
„nėra skirtumo ką moraliai galvojam ne tik mes su tavimi, nėra skirtumo ką apie Moralę galvoja visa Europa. Todėl, kad politikoje be jėgos tavo žodis nieko nereiškia. Čia baigias nuomonių ir vertybių lygmuo.
+
„o aš tikiu plaštakės efektu. Daug daug kartų gyvenime įvairiuose lygiuose tuo įsitikinau. Bet neprivalome visi visko matyti vienodai.“

„Prisisnekejai uztektinai kad gautum unfollow 😉“

„Man irgi keista/liūdna, kai deklaruojant žodżio laisvę, užmėto akmenimis už kitokią numonę….“
+
„nie vsio tak odnoznačno ne žodžio laisvė deja“

„demokratija yra teisė ne tik pačiam sakyti kas nepatinka kitiems, bet ir kitiems sakyti tai, kad nepatinka ką sakai. tu tiesiog bijai.“

„žiūrejau VTP ir taip norėjosi išgirsti daugiau tavo įžvalgų, bet pacukai žiauriai pertraukinėjo, o Rolo “nuvėmimas” apie Aziją tai ką žinau…. 🫣 Pritariu kiekvienam tavo žodžiui, nes analogišką diskusiją vakar turėjome namuose ir išvada buvo tokia pati, kad ir kaip nefaina būtų tai pripažinti… Kartais karčią teisybę yra sunku pripažinti, nes oh, juk gi fainiau maudytis marmelade… 🥴“
+
Robertas Petrauskas
„na žmonės paprastai lieka tikėti tuo kuo jiems norisi. Tikri atsakymai pasimato kai atsitinka karas. Jis turbūt ir sugrįžta, kad primintų tiesą. Kuri po to ir vėl bus užmiršta.“

„Dėl žodžių laisvės man įstrigęs yra toks pasakymas: “Kalbėk, jei Tavo žodžiai gražesni už Tylą”. Tikrai toli gražu ne visuomet taip gaunasi, bet vis pasvajoju, kad įtampos mažiau būtų labai apgalvojant sakomus žodžius (visiems).“

„aš tai ištryniau savo nuomonę, nes supratau, kad geriau ją pasilaikyti sau“
+
Robertas Petrauskas
„žmonija už tiesą nukryžiavo Kristų, nuteisė mirti Sokratą, bet jie yra mokytojai, o ne minia.“
+
„oh well…“

„nuomonė ir tiesa yra du skirtingi dalykai. Nuomonė pati iš savęs yra pats pats žemiausias žinojimo lygis. Niekuo nepagrįstas, be jokių įrodymu, bet šventesnis daugeliui bemaž už viską iki negalėjimo, nes tai yra būtent JO nuomonė.“

Robertas Petrauskas
„istorijoje paguodos ir vilties nėra:) reikia ieškot każkur kitur“

„Šiek tiek netikėtos mintys, smagu kad savęs necenzūruoji.“

„Kažkaip labai keistai čia jūs išvedėte. Taip suprasti, kad eigu kažkas palaiko žudynes Ukrainoje, tai jo nuomonė ir teisė ? Ir kaip mes drįstame tą žmogų išvadint išgama? Nu nes jis turi savo nuomonę . Ar čia kažkaip kitaip jūs sumąstėte?“
+
„Ir as taip supratau…..“

„Dalis tos “laisvės” virto mandagiaisiais žmogeliukais Kryme ir nukankintais kūnais. Todėl suprantama nepykanta “laisvei” už kurios slepiasi melas. Per daug žodžio laisvė buvo išnaudota ir švytuoklė pasviro į kitą pusę.“

„Labai norėčiau pažiūrėti kaip užėjus orkų ordai bandytumėt mandagiai savo nuomonę jiems išsakyt. Nors greičiausiai pasipūstytumėt padus, palikęs visus negeriečius, taip baisiai “puolančius”, Lietuviškose Bučiose“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *