Velokurjeriai be žibintų

Tamsiuoju paros metu dviračiais be žibintų dirbantys velokurjeriai: atkreipti jų paslaugas perkančių įmonių (jei reikės – ir policijos) dėmesį, pasiekti, kad būtų ir įtikinėjama, ir reikalaujama.


20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-01.jpg

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-02.jpg


• „Su pristatymu bėdų tikrai neturėjau dar nė karto, tačiau, prašau aprenkit savo dviratininkus šviesą atsprindinčiomis liemenėmis ar bent užtikrinkite, kad jų dviračiai turi priekinius ir galinius žibintus. Šiandien vieno tokio beveik nepastebimo vos nekliudėme Naugarduko gatvėje. Čia ne apie kelių eismo taisykles, o apie žmonių saugumą ir pavyzdį visuomenėje.“

https://www.facebook.com/dalia.miklaseviciute/posts/10215177449172232 (nuoroda nebeveikia)

„Ačiū jog rūpinatės mūsų dviratininkų saugumu! Mūsų maisto transportavimo kuprinės turi šviesą atspindinčias juostas, tačiau puiki idėja yra turėti ir šviesas!“

https://www.facebook.com/dalia.miklaseviciute/activity/10215177449172232?comment_id=10215183614966373&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D (nuoroda nebeveikia)

• „Wolt rasot nesamones… ne “puiki ideja” o yra privaloma pagal KET.“

https://www.facebook.com/dalia.miklaseviciute/activity/10215177449172232?comment_id=10215183614966373&reply_comment_id=10215827453861943&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D (nuoroda nebeveikia)


2020-07-23

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-03.jpg

„Sveiki.
Kreipiuosi į siuntų pristatymą dviračiais organizuojančių įmonių „Wolt“, „Bolt“ ir „Ziticity“ atstovus.
Dalinuosi nuoroda į videomedžiagą{1}, kuri, mano manymu, suprantama ir be aprašymo.
https://www.youtube.com/watch?v=w3oSg_-FWUk
Kaip yra: daugelis asmenų, naudojančių dviračius kaip darbo priemonę, taigi iš esmės profesionaliai, kažkodėl nesirūpina nei savo, nei aplinkinių saugumu ir nepaiso KET reikalavimo{2} bet kuriam eismo dalyviui tamsiuoju paros metu stengtis būti matomam kitų eismo dalyvių; velokurjerių paslaugas perkančios įmonės kažkodėl nereikalauja ir neskatina partnerių laikytis KET, atsakomybę by default užkraudamos jiems patiems; eismo saugumą privalanti užtikrinti įstaiga, Lietuvos policija, kažkodėl ignoruoja akivaizdų, nuolatinį ir masinį KET pažeidinėjimą.
Tai nesunkiai galima pakeisti vien įmonių pastangomis – reikia trijų dalykų: tikros, nerinkodarinės socialinės atsakomybės, meduolio ir botago.
Socialinė atsakomybė gyvena (arba ne) įmonės būstinėje.
Meduolis – tai švelnūs prašymai, meilūs papirkinėjimai (pvz., piniginės premijos, nemokami žibintai – jie nebrangūs, pakankamai kokybiškas kainuoja iki dešimties eurų), karšti įtikinėjimai (būti užvyniotam ant autobuso rato neapšviestoje gatvėje dviratininkui nenaudinga, nuliūstų ir mama), paprasti reikalavimai (pradedant nuo skilties „Kaip tapti komandos nariu“ teksto), įkyrūs priminimai (pvz., iššokantys kaskart įsijungus mobiliąją programėlę).
Botagas – tai kontrolė (pvz., netikėti patikrinimai, klientų raginimas pranešti apie pažeidimus) ir sankcijos (nieko veiksmingesnio už dalies pažeidėjo darbo užmokesčio nuskaičiavimą nesugalvosime).
Tikiuosi netrukus sulaukti atsakymų, kuriuose bus nurodyta, ką ir kada darysite siekdami užtikrinti, kad visi Jūsų partneriai naudotų dviračių žibintus darbo metu, kad pradedant vykdyti užsakymą įsijungti žibintus ir vėliau reguliariai vis patikrinti jų būklę{3} taptų automatiniu įpročiu.
Manau, kad tiek pateikti atsakymą, tiek pasirūpinti partnerių saugumu Jums apsimoka jau vien viešųjų ryšių požiūriu.
Šis tekstas ir atsakymai į jį bus publikuojami tinklalapyje http://50000.lt ir kitur.
Iš anksto ačiū.
– – – –
{1} Daugiausia užfiksuota „Wolt“ užsakymus vykdančių ir KET pažeidžiančių velokurjerių, keli – „Bolt“; (pagal atributiką atpažįstamų) „Ziticity“ išvežiotojų Vilniuje dar nesu matęs.
{2} Nors Kelių eismo taisyklėse nustatyta, kad tamsiuoju paros metu keliu važiuojantis dviratininkas privalo turėti ir įjungtus baltos bei raudonos šviesos dviračio žibintus, ir „ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais“,  mano asmeniniu požiūriu, šis reikalavimas yra perteklinis, visiškai unikalus blogąja prasme; visgi, perfrazuojant pirmame videomedžiagos kadre cituojamą „Wolt Lietuva“ Facebook paskyros administratorę, puiki idėja yra skatinti naudoti ir šviesą atspindinčią liemenę, nes eisme iki vėlumos nardančiam dviratininkui matomumo niekada nebus per daug!
{3} Videomedžiagoje užfiksuoti bent du kurjeriai, kurių dviračių galiniai žibintai formaliai įjungti (silpnai blyksi), tačiau dėl baterijų išeikvojimo vos už kelių metrų jų šviesa nebėra matoma; formalumai nesaugo.“

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *