Velokurjeriai be žibintų

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-01.jpg

Video (trukmė 4 min.): https://www.youtube.com/watch?v=w3oSg_-FWUk.

• Velokurjeriams nerūpi nei jų pačių, nei kitų eismo dalyvių saugumas.
• Samdančioms įmonėms nerūpi nei jų pačių įvaizdis, nei partnerių, nei kitų eismo dalyvių saugumas.
• Institucijoms (visų pirma – policijai) nerūpi nei eismo dalyvių saugumas, nei dėl visuotinio KET pažeidinėjimo visuomenės patiriama žala.

Pažiūrėkime, kaip šią įsisenėjusią visuomeninę problemą seksis išspręsti naudojant meduolio ir botago principą.
(Meduoliu ir botagu galima išspręsti beveik kiekvieną su ydingu elgesiu susijusią problemą.)

Planas:

1. Sudaryti velokurjeriams kuo lengviau įsigyti kuo pigesnius, bet pakankamai kokybiškus žibintus, pasiūlyti nemokamą baterijų įkrovimo paslaugą.
2. Kreiptis į velokurjerius ir paprašyti įsigyti ir naudoti žibintus; dar kartą kreiptis į velokurjerius samdančias įmones; nustatyti pereinamąjį laikotarpį.
3. Nustatytam laikotarpiui praėjus pareikalauti, kad institucijos (visų pirma – policija) taikytų žibintų nenaudojantiems velokurjeriams teisės aktų nustatytas poveikio priemones.


2024-01-01

„Sausio 1-osios vakarą vien J. Jasinskio g. Vilniaus kelių policijos pareigūnai per dvi valandas už saugos diržus nubaudė 18 vairuotojų iš Vidurinės Azijos.“

„ Už pirmą kartą skiriama 15 eurų bauda, už antrą – 60 eurų ir teisių atėmimas bent mėnesiui.“

„Bandysime išauklėti juos baudomis, nes kitaip nesupranta. Tikiuosi, iki metų pabaigos priversime juos naudotis saugos diržais“, – sako Kelių policijos pareigūnai.

http://50000.lt/vilniaus-keliu-policija-negailestingai-emesi-pavezeju-is-vidurines-azijos-2024-01-01


2023-10-17

„Spalio 16–18 d. ir 27–29 d. – pėsčiųjų, dviračių vairuotojų kontrolė – matomumą gerinančių saugos priemonių (atšvaitų, ryškiaspalvių liemenių su šviesą atspindinčiais elementais, šviečiančių žibintų ir kt.) naudojimas tamsiuoju paros metu.“

https://lkpt.policija.lrv.lt/lt/naujienos/spalis-prevencines-eismo-dalyviu-kontroles-priemones


2022-11-07

Lietuvos dviratininkų bendrijos taryba atmetė pasiūlymą surengti dviračių žibintų pirkimo ir dalijimo velokurjeriams Vilniuje ir Kaune akciją – t. y. atmetė idėją pradėti pokytį ne nuo botago, o nuo meduolio. Deja.

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-14.jpg


2022-11-03

„#PolicijosReidai lapkričio mėn.
Lapkričio 1–2 d. ir lapkričio 18–20 d. vyks pėsčiųjų, dviračių vairuotojų kontrolė – tamsiuoju paros laiku, matomumą gerinančių saugos priemonių (atšvaitų, ryškiaspalvių liemenių su šviesą atspindinčiais elementais ir kt.) naudojimas.“

https://www.facebook.com/Lietuvos.policija/posts/pfbid02M2i7cnv9vPjv5BSGanenrExFD9yPE3dmXVtkb7rPVbaEc6SXLsPTp8qtnMjCBw7Dl

Eilinė fikcija.

Vilniaus velokurjeriai „reido“ metu: https://www.youtube.com/watch?v=e0SCOJ2ePqQ.

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-13.jpg


2022-01-12

„Veloklinikoje“ (J. Jasinskio g. 4) paliktas baterijų kroviklis, kuriuo gali nemokamai naudotis kiekvienas (-a).

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-11.jpg


2021-12-31

Padovanojau galinį žibintą su įkraunamomis baterijomis velokurjeriui Viršuliškėse. Žadėjo sumontavęs ant dviračio atsiųsti nuotrauką nurodytu el. pašto adresu. Bet neatsiuntė.

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-09.jpg


2021-12-22

Nupirkau 6 raudonus galinius žibintus, 12 įkraunamų baterijų ir 2 baterijų kroviklius.

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-08.jpg


2021-12-06

„Nuo rytojaus, pradedame naują iniciatyvą – kiekvieną antradienį gaminsime sau ir kitiems kurjeriams pietus. Tai proga ne tik pigiau pavalgyti (mokate, kiek norite), bet ir geriau susipažinti vieni su kitais.“

https://www.facebook.com/KurjeriuAsociacija/posts/375591977699032


2021-11-08

„Jei veikiančius garso signalą, stabdžius ar atšvaitus ant ratų stipinų turėjo daugiau nei pusė visų eismo dalyvių, tai dviračių žibintai buvo tik ant 20 proc. dviračių.“

https://lakd.lrv.lt/lt/naujienos/daugiau-kaip-puse-dviratininku-laikosi-ket-reikalavimu-taciau-vaziuojanciu-techniskai-tvarkingu-dviraciu-mazuma


2021-09-17

https://www.diena.lt/naujienos/vilnius/nusikaltimai-ir-nelaimes/vilniuje-surengtas-paspirtuku-reidas-pareigunu-demesio-sulauke-ir-isgere-ir-pavyzdingi-vairuotojai-1043594

Apie policijos pareigūnų požiūrį į Kelių eismo taisykles.

Policijos reidas su paspirtukus nuomojančios įmonės „Bolt“ atstovais.

„Reido tikslas – išsiaiškinti, ar jų vairuotojai nepažeidžia taisyklių.“

„Svarbu paminėti, kad elektriniams paspirtukams, kaip ir dviračiams, yra taikomos tos pačios taisyklės: <…>“ (0:22)

Skaitom KET:

„56. <…> Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.“

„3.7. Kelias – eismui skirta ir naudojama žemės arba statinio paviršiaus juosta per visą jos plotį, įskaitant važiuojamąją kelio dalį (toliau – važiuojamoji dalis), sankryžas, šaligatvius, kelkraščius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skiriamąsias kelio juostas.“

„Pavyzdingi paspirtukininkai sulaukė dovanų – saugos šalmų.“ (01:47)

Taigi tamsiuoju paros metu kelyje ne „ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais“, o juodą striukę vilkintis asmuo policijos pareigūnų vertinimu – „pavyzdingas paspirtukininkas“, nusipelnantis dovanos.

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-12.jpg


2021-04-11

„#DraugiškasReidas
Pavasarį keliuose padaugėjus dviratininkų, stengiamės atkreipti jų dėmesį į saugų vairavimą ir trūkstamus saugos atributus.
Saugaus sekmadienio!“

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10158859462900272&id=289706225271


2021-03-31

Nepriklausomos žurnalistikos portalas „Nara“ publikavo videopasakojimą „„Aš jaučiuosi nematomas.“ Trijų kurjerių istorijos“. Vienas pagrindinių herojų, Kaune dviračiu maistą išvežiojantis Linas, nelinksmai sako besijaučiantis nematomas eisme. Keliomis akimirkomis anksčiau rodoma, kaip jis sutemose nuvažiuoja vos apšviesta gatve dviračiu be jokio žibinto…

https://www.youtube.com/watch?v=ltrzGTLI9TQ

Aš jaučiuosi nematomas ir kai dalyvauju eisme, ir kai dirbu. Niekas nekreipia dėmesio.“ (16:23)

„Blemba, geras žibintas. Gal jį biški žemiau pasileisk, nes, žinok, akini žmones. Negaliu akių pakelt, pavyzdžiui. Aš tai žemai nusileidęs, nes pas mane irgi rimtas.“ (16:59)

„Gerai, saugiai!“ [vieno velokurjerio palinkėjimas kitam atsisveikinant; abu tamsoje be galinių žibintų] (17:13)

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-10.jpg


2021-03-25

„Paklausėme ir maisto pristatymo platformų vadovų, ar tikrai jų vairuotojai partneriai žino kelių eismo taisykles, gal jos kaip nors yra tikrinamos? „Bolt Food“ maisto pristatymo plėtros vadovas Baltijos šalyse Ruslanas Savičius savo atsakyme į pastabas rašė: „Kurjerius nuolat edukuojame ir pabrėžiame, kad vairuoti ir parkuoti automobilį būtina atsakingai, laikantis Kelių eismo taisyklių, vairuotojai privalo turėti galiojančius vairuotojo pažymėjimus.
<…> Apgailestaujame, jei dėl to kyla nesklandumų, atkreipsime į tai kurjerių dėmesį dar kartą.““

„„Visi kurjeriai-partneriai, pristatymus vykdantys „Wolt“ platformos pagalba, privalo laikytis Lietuvoje galiojančių kelių eismo taisyklių. Tai numatyta ir mūsų bei kurjerių-partnerių teikiamų paslaugų sutartyse. Tais atvejais, kai galime identifikuoti konkretų atvejį, gavę informaciją apie griežtus kelių eismo taisyklių pažeidimus, informuojame kurjerį-partnerį ir drauge siekiame išsiaiškinti situaciją bei įsitikinti, kad jo ar jos elgesys gatvėse atitinka galiojančias kelių eismo taisykles.
Jei mus pasiekia informacija apie šiurkštų kelių eismo taisyklių nusižengimą, kurjeriui-partneriui vykdant pristatymą, ar apie pakartotinai daromus kelių eismo taisyklių pažeidimus, to netoleruojame ir pasiliekame teisę nedelsiant nutraukti partnerystės sutartį su kurjeriu-partneriu“ – sakė Liis Ristal, „Wolt“ vadovė Baltijos šalims.“

Ir „Wolt“, ir „Bolt“ vadovai paminėjo, kad maisto kurjeriai nėra jų darbuotojai, o tik partneriai ir nors paslaugų kokybė, ir eismo kultūra yra nuolat pabrėžiami, bet maisto užsakymo platformos neturi teisinių galimybių organizuoti papildomų mokymų ar patikrinimų.

https://madeinvilnius.lt/naujienos/transportas/vilniaus-gatves/maisto-kurjeriu-anarchija-miesto-centre


2021-03-24

Tekstas nusiųstas Kurjerių asociacijos (https://www.facebook.com/KurjeriuAsociacija) el. pašto adresu kurjeriai@g1ps.lt.

„Sveiki.
Labai džiaugiuosi dėl asociacijos įkūrimo!
Ar žinote apie šią problemą: daugybė velokurjerių (mano stebėjimų duomenimis, daugiau nei pusė) tamsiuoju paros metu dirba be pagal KET privalomų žibintų?
Esu ją aprašęs čia: http://50000.lt/velokurjeriai-be-zibintu.
Tikiuosi, kad asociacija gins savo narius ne tik nuo išnaudojimo, bet ir nuo tamsos tiesiogine ir perkeltine prasme.
Turiu pasiūlymų.“

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-07.jpg

Jokios reakcijos :(.


2020-11-17

1.

„200 bendrovės „Bolt Food“ maisto kurjerių reikalauja didesnio užmokesčio ir stabilių darbo sąlygų – pirmadienį įsteigta „Kurjerių asociacija“ bendrovės vadovui Andriui Pacevičiui įteikė peticiją.“

https://www.15min.lt/verslas/naujiena/bendroves/200-kurjeriu-reikalauja-bolt-food-didesnio-uzmokescio-ir-stabiliu-darbo-salygu-663-1409038

2.

https://www.lpsk.lt/2020/11/17/lpsk-palaiko-kurjeriu-asociacija-bei-ju-reikalavimus


2020-10-16

Atsakymas iš foodlithuania@bolt.zendesk.com.

„Suprantu jūsų nerimą dėl minėtų situacijų, kurias jums teko matyti. Žinoma, mes skatiname kurjerius naudoti dviračio žibintus ir šviesą atspindinčią liemenę, kad būtų matomi kitų eismo dalyvių ir nesukeltų pavojaus nei sau, nei kitiems. Jeigu yra gaunamas pranešimas dėl kurjerio netinkamo elgesio ar taisyklių pažeidimo, mūsų komanda iš karto reaguoja į juos ir užtikrina, jog ši žinutė pasiektų kurjerį.
Kiekvienas eismo dalyvis privalo laikytis kelių eismo taisyklių ir išties liūdna, kai jų yra nesilaikoma. Deja, negalime užtikrinti, kad visi kurjeriai prieš išvažiuodami į gatves turėtų visas šias saugumo priemones. Kiekvienas kurjeris dirba pagal individualią veiklą ir yra atsakingi patys už save, todėl tuo pačiu tikimės ir jų pačių atsakingumo ir supratingumo norint užtikrinti savo, ir kitų saugumą.
Ačiū už jūsų pastebėjimus bei pateiktus problemos sprendimo būdus. Perduosiu šią informaciją atsakingiems asmenims, jog galėtume į tai atsižvelgti.

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-06.jpg


2020-10-15

tautvydas.<…>@wolt.com

„lithuania-food@bolt.eu was removed from the conversation by Tautvydas <…>
hello@ziticity.com was removed from the conversation by Tautvydas <…>
partnerslithuania@wolt.com was removed from the conversation by Tautvydas <…>“

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-05.jpg


2020-10-15

partnerslithuania@wolt.com, lithuania-food@bolt.eu, hello@ziticity.com

„Sveiki dar kartą, Wolt, Bolt, Ziti.
Praėjo beveik trys mėnesiai.
Pokyčių mieste nepastebėjau – tie patys tamsoje tik su atšvaitinėm juostelėm ant mėlynų ir žalių kuprinių lakstantys vaiduokliai.
Vienintelį atsakymą gavau nuo Rositos iš foodlithuania@bolt.zendesk.com: „Visą informaciją perdaviau už kurjerius atsakingam asmeniui. Kolega susisieks su jumis greitu metu.“; tačiau joks atsakingas asmuo nesusisiekė.
Prieš kreipdamasis į policiją, žiniasklaidą ir velokurjerius Facebook grupėse tikslinuosi: esama padėtis jums kaip
prekių pristatymo organizatoriams primtina, jokių veiksmų gavę mano žinutę nesiėmėte, supratau teisingai?

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-04.jpg


2020-07-23

partnerslithuania@wolt.com, lithuania-food@bolt.eu, hello@ziticity.com

„Sveiki.
Kreipiuosi į siuntų pristatymą dviračiais organizuojančių įmonių „Wolt“, „Bolt“ ir „Ziticity“ atstovus.
Dalinuosi nuoroda į videomedžiagą{1}, kuri, mano manymu, suprantama ir be aprašymo.
https://www.youtube.com/watch?v=w3oSg_-FWUk
Kaip yra: daugelis asmenų, naudojančių dviračius kaip darbo priemonę, taigi iš esmės profesionaliai, kažkodėl nesirūpina nei savo, nei aplinkinių saugumu ir nepaiso KET reikalavimo{2} bet kuriam eismo dalyviui tamsiuoju paros metu stengtis būti matomam kitų eismo dalyvių; velokurjerių paslaugas perkančios įmonės kažkodėl nereikalauja ir neskatina partnerių laikytis KET, atsakomybę by default užkraudamos jiems patiems; eismo saugumą privalanti užtikrinti įstaiga, Lietuvos policija, kažkodėl ignoruoja akivaizdų, nuolatinį ir masinį KET pažeidinėjimą.
Tai nesunkiai galima pakeisti vien įmonių pastangomis – reikia trijų dalykų: tikros, nerinkodarinės socialinės atsakomybės, meduolio ir botago.
Socialinė atsakomybė gyvena (arba ne) įmonės būstinėje.
Meduolis – tai švelnūs prašymai, meilūs papirkinėjimai (pvz., piniginės premijos, nemokami žibintai – jie nebrangūs, pakankamai kokybiškas kainuoja iki dešimties eurų), karšti įtikinėjimai (būti užvyniotam ant autobuso rato neapšviestoje gatvėje dviratininkui nenaudinga, nuliūstų ir mama), paprasti reikalavimai (pradedant nuo skilties „Kaip tapti komandos nariu“ teksto), įkyrūs priminimai (pvz., iššokantys kaskart įsijungus mobiliąją programėlę).
Botagas – tai kontrolė (pvz., netikėti patikrinimai, klientų raginimas pranešti apie pažeidimus) ir sankcijos (nieko veiksmingesnio už dalies pažeidėjo darbo užmokesčio nuskaičiavimą nesugalvosime).
Tikiuosi netrukus sulaukti atsakymų, kuriuose bus nurodyta, ką ir kada darysite siekdami užtikrinti, kad visi Jūsų partneriai naudotų dviračių žibintus darbo metu, kad pradedant vykdyti užsakymą įsijungti žibintus ir vėliau reguliariai vis patikrinti jų būklę{3} taptų automatiniu įpročiu.
Manau, kad tiek pateikti atsakymą, tiek pasirūpinti partnerių saugumu Jums apsimoka jau vien viešųjų ryšių požiūriu.
Šis tekstas ir atsakymai į jį bus publikuojami tinklalapyje http://50000.lt ir kitur.
Iš anksto ačiū.
– – – –
{1} Daugiausia užfiksuota „Wolt“ užsakymus vykdančių ir KET pažeidžiančių velokurjerių, keli – „Bolt“; (pagal atributiką atpažįstamų) „Ziticity“ išvežiotojų Vilniuje dar nesu matęs.
{2} Nors Kelių eismo taisyklėse nustatyta, kad tamsiuoju paros metu keliu važiuojantis dviratininkas privalo turėti ir įjungtus baltos bei raudonos šviesos dviračio žibintus, ir „ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais“,  mano asmeniniu požiūriu, šis reikalavimas yra perteklinis, visiškai unikalus blogąja prasme; visgi, perfrazuojant pirmame videomedžiagos kadre cituojamą „Wolt Lietuva“ Facebook paskyros administratorę, puiki idėja yra skatinti naudoti ir šviesą atspindinčią liemenę, nes eisme iki vėlumos nardančiam dviratininkui matomumo niekada nebus per daug!
{3} Videomedžiagoje užfiksuoti bent du kurjeriai, kurių dviračių galiniai žibintai formaliai įjungti (silpnai blyksi), tačiau dėl baterijų išeikvojimo vos už kelių metrų jų šviesa nebėra matoma; formalumai nesaugo.“

20200310-wolt-bolt-velokurjeriai-be-zibintu-03.jpg


2020-07-21

4 min. trukmės videomontažas.

https://www.youtube.com/watch?v=w3oSg_-FWUk.

Velokurjeriai be žibintų Vilniaus gatvėse tamsiuoju paros metu 2018–2020 m.


2019-10-31

„Niekam ne paslaptis, jog tikrieji herojai yra mūsų kurjeriai-partneriai, kurie kasdien gelbėja jus iš alkio gniaužtų. Tad nusprendėme, jog atėjo metas jums sužinoti apie juos daugiau. Taigi susipažinkite su Dovydu, vienu iš pirmųjų Vilniaus kurjerių, per metus numinančiu 7000 kilometrų.“

https://www.facebook.com/WoltLietuva/posts/1012416479101538


2018-06

• „Su pristatymu bėdų tikrai neturėjau dar nė karto, tačiau, prašau aprenkit savo dviratininkus šviesą atsprindinčiomis liemenėmis ar bent užtikrinkite, kad jų dviračiai turi priekinius ir galinius žibintus. Šiandien vieno tokio beveik nepastebimo vos nekliudėme Naugarduko gatvėje. Čia ne apie kelių eismo taisykles, o apie žmonių saugumą ir pavyzdį visuomenėje.“

https://www.facebook.com/dalia.miklaseviciute/posts/10215177449172232 (nuoroda nebeveikia)

„Ačiū jog rūpinatės mūsų dviratininkų saugumu! Mūsų maisto transportavimo kuprinės turi šviesą atspindinčias juostas, tačiau puiki idėja yra turėti ir šviesas!“

https://www.facebook.com/dalia.miklaseviciute/activity/10215177449172232?comment_id=10215183614966373 (nuoroda nebeveikia)

• „Wolt rasot nesamones… ne “puiki ideja” o yra privaloma pagal KET.“

https://www.facebook.com/dalia.miklaseviciute/activity/10215177449172232?comment_id=10215183614966373&reply_comment_id=10215827453861943 (nuoroda nebeveikia)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *