Komentarai po įrašu apie tai, kad dviratininkas kliudė per arti tako įrengtą suolą (2024-05-06)

2024

Įrašas

„Gavau asmeninę žinutę:
—-
Sveiki, turiu klausimą. Ar yra kažkokie reglamentai kiek arti dviračių/pėsčiųjų tako (Pilaitė-spaudos rūmai) galima statyti suoliukus?
Aš šiandien važiuodamas savo akim mačiau kaip vaikinukas greičiausiai pedalu kliudęs suoliuką vertėsi galva į asfaltą… atrodė tiesiog siaubingai… šįkart važiavau mašina kita kryptim už skiriamosios juostos, tai nežinau kaip jam baigėsi. Nesisukinėjau, nes mačiau kad pora mašinų sustojo bei dar keletas žmonių jam padėti, bet vaizdas buvo tragiškas… pats dažnai tuo taku važiuoju dviračiu ir ne kartą jau kilo mintis, kad tik laiko klausimas kada kas nors užklius… jie pastatyti visiškai prie bortelio…
—-
Tai atsakau visiems, kam rūpi. Reglamentuose yra reikalavimas užtikrinti, kad šalia kelio nebūtų kliūčių.
Vertikali apsaugos zona reikalinga, kad neužkliūtum važiuodamas keliu, kur kliūčių nesitiki. Dviratininkas tiesiog nesitikėjo, kad pedalu gali užkliūti už ne vietoje pastatyto suolo.
Dėl tos pačios priežasties ir stulpai statomi bent per pusmetrį nuo automobiliams skirtos važiuojamosios dalies bordiūro – kad veidrodėliais į juos nesitrankyti. Vairuotojai juk važiuoja palei kelkraštį ir retas kuris seka, kad į važiuojamąją dalį nebūtų išsikišę kokie nors įrengimai.
Jei nėra bordiūrų, kelio ženklai statomi mažiausiai už 1 metro nuo važiuojamosios dalies krašto.
—-
24. Įrengiant ženklus šalia kelio, atstumas nuo kelkraščio, o jeigu jo nėra, nuo važiuojamosios dalies krašto iki artimesniojo ženklo skydo krašto turi būti 0,5–4,0 m (ne gyvenvietėse rekomenduojamas atstumas – 1,00 m)
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.D4CD47236BC8/asr#part_c001735bdf0044b7a2970c6d4a486b83
—-
Automobilių kelio atveju tie įrengimai galiausiai būtų tiesiog nulaužyti, o dviračių tako atveju kenčia ne metalas, bet žmogus, tad įrengimai lieka vietoje ir laukia naujos aukos.
Galima vartyti, kad „reikia žiūrėti kur važiuoji“, tačiau yra fundamentali problema – žmogaus dėmesys turi ribas ir todėl reikia stengtis, kad keliai būtų ne kliūčių ruožas, kur išgyvena tik pastabiausi, bet jie tiktų ir vidutinių gabumų žmonėms.
Kaip matote nuotraukose, po įvykio suoliukas laikosi tvirtai. Kaip laikosi dviratininkas – neaišku.
Vilniaus miesto savivaldybė, gal jūs turite žinių kas čia tą suoliuką pastatė ir kaip baigėsi dviratininkui?“

Komentarai

„Mano žiniomis statė grinda ten kur nurodė seniūnija.“

„Manau pasiknaisiojęs raščiau reglamente reikalavimus. Bet yra kita šio “reikalo” pusė. Kaip įmanoma važiuojant 2.5m pločio taku užkliudyti suoliuką?“
+
„kokius reikalavimus rastumėte reglamente? Mano rastieji netinka?“
+
„Įmanoma, jeigu specialiai nori užkliudyti.“
+
„Tokiu atveju ir 6m pločio takas nepadės“
+
„Jeigu yra pomėgis važinėti ant paties krašto, tada joks plotis nepadės.🙂 Teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad tas suoliukas pernelyg arti krašto pritrauktas. Gal jis galėtų būti toliau, nes tas kas sėdės, jo kojos bus išlindusios į taką.🙂“
+
„Prasilenkiant su kitais dviratininkais, kai tave lenkia ir pasitrauki arčiau kelkraščio?“

„važiuoti kuo arčiau dešinio krašto pagal KET.“
+
„Arčiau nereiškia prie pat.“
+
„kodėl tiesiog negalim sutikt, kad suoliukai pastatyti ne vietoje? Akivaizdu, kad vertikali apsaugos zona turi būti, o kai dar kalbama apie suoliukus tai reikia turėt minty, kad ant jų sėdintys bus apskritai jau ant tako.“
+
„o kodėl negalim sutikt, kad dviratininkas tiesiog nežiūrėjo kur važiuoja?
Kiek man žinoma, pagal KET, jeigu atsitrenki į tai, kas yra priekyje tavęs – esi kaltas: atstumo nesilaikymas, greičio nepasirinkimas and what not. Kaip <...> ir parašė – tame take Cesną galima nutupdyti.
Kaip dar kažkas rašė – pagal KET reikia laikytis kuo labiau dešinės? Tai ir laikykimės. Bet jeigu matai kliūtį – ją apvažiuoji. O jeigu nematai- tai čia jau ne savivaldybės ar Grindos problema.“
+

„Dirbant vokietijoje, buvo iškastas ir paliktas aptvertas griovys, bei pastatytas ženklas, “seržantas”, kuris nurodo kuria puse reik apvažiuoti. Dviratininkas sugebėjo įvažiuoti į duobę, nes kažkas tas ženklą apsuko. Įmonei tai kainavo netoli 5k €, už sveikatos sutrikdymą dviratininkui ir įmonei, kad žmogus į darbą neatėjo keletą dienų. Lietuvoje įvykus tokiam atvejui manau atsakytų, – nematai kad duobė? -pats kaltas.“
+
„čia kalba net ne apie KET, o apie STR. Saugumo reikalavimų nesilaikymas tiesiant kelią yrea tiesėjų klaida, tai yra ganėtinai akivaizdu. Galima ir kabelių kaklo lygyje pritampyt ir aiškint, kad tavo bėda jei nepastebėjai.“

„cia kai visi kiti kalti kad nepagalvojo bet tik ne tu.“
+
„taip, Jūs irgi esate sumanesnė ir vikresnė už kitas vidutinybes.“

„O jei dar kas ant to suoliuko sėdėtų tai irgi nukentėtų.“

„”Vairuotojai juk važiuoja palei kelkraštį ir retas kuris seka, kad į važiuojamąją dalį nebūtų išsikišę kokie nors įrengimai.”
Nelabai mačiau tokių vairuotojų, kurie važiuotų palei kelkraštį. Dažniausiai teko matyti važiuojančius važiuojamosios juostos viduriu. Bei kuris čia vairuotojas neseka ar važiuojamojoje dalyje nėra kokios nors kliūties?“

„Yra ir daugiau bardako, kur krenta, ypač jaunesnieji, dviratininkai. Kažkodėl bortelis kiekvieno naujo tako aukštesnis nei takas, už jo dažnai būna žalia veja žemiau nei takas. Netyčia siauresniam ratui išvažiavus – nepavyksta suvaldyt ir krenta žemyn. Kad ir praeitą savaitę, jaunoji dviratininkė aplenkė – ir netyčia kabino tako šoną ir nučiuožė labai skausmingai 🙁“

„Šiaip dviratis turi vairą, jei ką😊“
+
„Tai pizdu, sodinkim medžius vidury eismo juostų, juk automobilis irgi vairą turi!“
+
„o aš maniau, kad tik anekdotuose galima siūlytis dirbti raštininku, nors nemoki skaityti. Juk kam mokėti skaityti, kai tereikia įsivaizduoti, kad moki rašyti!
Pabandykite perskaityti šią įrašo dalį. Gal paaiškės, kad vis tik mokate ir skaityti, tačiau ne visą tekstą pastebite…“
—-
Galima vartyti, kad „reikia žiūrėti kur važiuoji“, tačiau yra fundamentali problema – žmogaus dėmesys turi ribas ir todėl reikia stengtis, kad keliai būtų ne kliūčių ruožas, kur išgyvena tik pastabiausi, bet jie tiktų ir vidutinių gabumų žmonėms.“
—-

„Pagal foto, tam take cesną nutupdyt galima, tai jei dviratininkas užkliuvo tai čia tas pats kas sakyt , kad europos parkingas kaltas, kad moteriškė su x6 kiaurai sieną išvažiavo ir iškrito iš 3 aukšto.“
+
„nu palauk ! o jei as buvau neadekvatus ! kur ta visa gelbejanti valdzia ? ar man pradet juraicio laukt ? 😃“
+
„nepamirštate, kad ta iš parkingo iškritusi ponia prisiteisė patirtą žalą?“

„Šiaip ten per visą prospektą tų suoliukų pridygę visur ir bet kaip – jokio sistematiškumo, skirtingose pusėse. Akivaizdu, kad tiesiog reikėjo KAŽKUR padėt ir tiek. Beje, praėjusių metų gale.“

„Jei neklystu pagal reglamentus kas kazkiek turi but suoliukas. Nepamirskit jog ne visi vaziuoja dviraciu, o ir visuomene sensta.“

„Pagal galiojančias normas taip pastatyti suoliukai būti negali, nes tai nesaugu! Dokumentuose aiškiai yra nurodytas 0,5 m atstumas nuo asfalto dangos krašto, kuris privalo būti be kliūčių. Tereikėjo atitraukti suoliuką, kad sėdintysis dar ir kojos neiškištų į trasą, padaryti aikšteles, kad po suoliuku žolė neaugtų ir tada niekas negalėtų prikibti. Dabar kiekvienas nukentėjusysis turi realų šansą prisiteisti iš savivaldybės žalą, jeigu patiria traumą. Kol Vilniaus gyventojai toleruos tokius dalykus, ir pateisins akivaizdų broką, tuo Vilniaus meras ir toliau taškys pinigus darydamas “bile kaip”, o vilniečiai patirs nepatogumus ir traumas, kur galima buvo praktiškai be didesnių resursų padaryti viską tvarkingai.“


Prieš 9 metus

2015-11-01

„FB komentarai po pranešimu apie kliūtį Vilniaus g. šaligatvyje“: http://50000.lt/fb-komentarai-po-pranesimu-apie-kliuti-saligatvyje-151101

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *