„Iš dviratininko kasdienybės Vilniaus mieste.
Vakar leidžiantis dviračiu nuo Tauro kalno V. Kudirkos gatve UAB „Vilniaus viešasis transportas“ troleibuso vairuotoja ne tik nesilaikė KET įrašytos rekomendacijos dviratininkus apvažiuoti bent 1 metro atstumu, pradžioje mane spaudė per kelis centimetrus iš nugaros (judant dideliu greičiu nuo kalno), tuomet lenkė spausdama mane prie kelkraščio ir galiausiai sustojus prie šviesoforo kalno apačioje aprėkė mojuodama rankomis į pėsčiųjų taką, kur neva yra mano vieta.
Neplanavau šitos situacijos viešinti, tik parašiau laišką VVT su prašymu supažindinti savo kolegas su KET. Gautas atsakymas pakėlė antakius: suprask, VVT kelių eismo taisyklės nelabai rūpi, nes jie “didelių gabaritų” ir pavojus buvo ne man, o troleibuso keleiviams.“
https://www.facebook.com/groups/lietuvosdviratininkubendrija/posts/9974805432594723
„Sveiki,
Ar galiu paprašyti savo kolegas troleibusų ir autobusų vairuotojus ir vairuotojas supažindinti su KET 57 punktu?
57. Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra, – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu. Kai kelyje nėra dviračių tako, pėsčiųjų ir dviračių tako arba dešinėje kelio pusėje nėra dviračių juostos, kelkraščio, taip pat tais atvejais, kai jais važiuoti negalima (duobėti ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto <...>.
Jeigu nėra dviračių tako ar juostos, dviratininkai gali važiuoti važiuojamąja dalimi.
Važinėjant dviračiu Vilniaus mieste man susidaro įspūdis, kad didžioji dalis Jūsų vairuotojų šio punkto nežino.“
„Dėkojame už jūsų laišką.
Tikime, kad vairuotojai, dalyvaujantys eisme, išmano Kelių eismo taisykles, tačiau viešasis transportas – didelių gabaritų, padidinto pavojaus šaltinio transporto priemonė, kuriai įvairūs manevrai, priverstinai staigiai rikiuojantis į kitą eismo juostą, siekiant apvažiuoti kitą eismo dalyvį, gali būti ne tik sudėtingi, bet ir kelti tiesioginį pavojų keleiviams.
Dėkojame už surpatingumą.
Kokybės ir veiklos gerinimo skyrius
UAB „Vilniaus viešasis transportas““