2024-04-21
„Darbo metodai Geležinkelio gatvėje. Gegužę bus metai kaip pradėti darbai. Iš pradžių buvo nukapotos šaknys vienoje medžių pusėje dėl atraminės sienelės statybos (tiesą sakant per kelis kartus — dėl kažkokių priežasčių vis atkasant ir užkasant atraminės sienelės pamatą), dabar — nukapotos kitoje medžių pusėje dėl šaligatvio tiesimo pagal visus STR reikalavimus. VISUS šiuos šaligatvyje augančius medžius šalinti galima jau dabar, nes galiu lažintis iš ko norite — neišgyvens nei vienas.
Niekaip nepaklausiu darbuotojų — kokia čia firma atlieka darbus — per metus žmonės pasistato ir įsirengia namą, o čia maždaug 260 metrų atraminės sienos per metus dar nebus pabaigta. Ir visą tą laiką medžių šaknys n kartų nukasamos ir atkasamos, per jas važinėja visa įmanoma technika, pilamas žvyras ir smėlis.“
https://www.facebook.com/groups/VilniusTrees/posts/7533621946718064
2023-11-16
„Kas man galėtų paaiškinti kuris skyrius, kokie darbuotojai atsakingi už miesto medžių priežiūrą vykstant įvairiems statybiniams darbams (dviračių takų tiesimas, komunikacijų remontai, įvairių statinių statybos ir panašiai)? Šioje grupėje reguliariai dedami vaizdai kaip tokių darbų metu žalojami medžiai, bet niekada neteko girdėti apie jokius procesus savivaldybėje užtikrinančius, kad tokių atvejų nebūtų.
Pridedu vaizdą kaip atrodo 15-kos medžių polajai statybinių darbų metu Geležinkelio gatvėje. Retorinis klausimas — ar turi bent mažiausią šansą išgyventi šie medžiai?
Komentare — gyventojams pateikiamas piaras apie tai 🙁“
https://www.facebook.com/groups/VilniusTrees/posts/6932129243534007
2023-08-28
„Palei geležinkelio stotį. Vilnius. Tranšėjos iškastos medžių linijoje, visiškai prie pat kamienų. T.y. šaknų nebėra. Vienas medis išvirto su minimaliomis šaknimis. Tokia tai apsauga – kamienai apkalti lentelėmis, o šaknys? Juk Remigijus Šimašius buvo uždraudęs tą daryti po kilusio triukšmo Lazdynuose. Kas gi čia? Valdas Benkunskas reikia tvarkos ir baudų tokiems rangovams!!!“
https://www.facebook.com/groups/VilniusTrees/posts/6628217957258472
2023-08-12
„Geležinkelio g.
Po laja susandėliuotos statybinės medžiagos ir šiukšles, šaknų pietinėje pusėje nelikę, atstumai nuo medžių įspūdingi, po “šaknimis” betonas, tai tiek.“
https://www.facebook.com/groups/VilniusTrees/posts/6576266352453633
2023-08-05
Netyčia ištryniau seną įrašą.
Kaip suprasti? Ir vėl? Taip dirbom, kad prisidirbom? Nukapojom medžių šaknys, nelaistėm per sausrą, o dabar kertam, prisidengdami “bus atkurta medžių alėja”?
Apie planuotus kirtimus informuojama prieš pradedant darbus, o čia eigoje, kai prisidirbo.
Asmeniškai rašiau LGŽ, “Tvarkau miestą”, kad tvarkant, medžių šaknys buvo sužeistos, kad atidengtos šaknys, džiūsta, reikia laistyti.
Gavau mandagius atsakymus kad medžius prižiūrės.
Šioje grupėje irgi buvo apie tai įrašas. Žmonės informavom LGŽ.
Gavau LGŽ laišką kad rangovas yra informuotas…
Ir vėl neprižiūrimi darbininkai, o vėliau turim ką turim, kaip gavosi.
Einu pro ten kasdien, širdį spaudė matant kaip su ekskavatoriais buvo ardomas tvarkomas betonas, iki medžių šaknų centimetrai.
Net nespecialistui buvo aišku vargu kad medžiai išgyvens…
Vaikštau pro šią alėją ne pirmą dešimtmetį, medžiai buvo sveiki ir gražūs iki šios rekonstrukcijos darbų. Taip, iš pažiūros, bet kai serga medžiai ir džiūsta lapai, tai matosi..
Prašosi išvada, visur kur vyks rekonstrukcijos darbai, remontai, visur neteksime medžių, nes dirbti, saugant nemokam.
Kaip tvarkytis tokioje situacijoje, ką apie tai mano Vilniaus miesto savivaldybė?
Situacijos kartosis. Brandžių medžių mieste per rekonstrukcijos darbus mažės.
Liksime su nupiepusiais leisgyviais vis naujais sodinamais sodinukais. Kuom kvėpuosim mes ir mūsų vaikai?
*Vakar sūnaus šeima grįžo iš NYC, kur gyvena beveik metus ir taip džiaugėsi Vilniaus medžiais ir švariu oru. Sako “kokie jus laimingi. Jus galit miegoti ATIDARIUS LANGUS!! Ir tai supranti tik netekęs, palyginus ir suvokiant kos Vilnius DAR žalias.
https://www.vz.lt/laisvalaikis/akiraciai/2023/08/04/vilniuje-bus-atkurta-istorine-medziu-aleja-gelezinkelio-gatveje
https://www.facebook.com/groups/VilniusTrees/posts/6553018528111749
2023-08-03
„Sostinės Geležinkelio gatvėje bus atnaujinta istorinė medžių alėja. XIX amžių menanti alėja bus sutvarkyta remontuojant čia esančią avarinės būklės atraminę geležinkelio sankasos sieną. Atliekant remonto darbus bus išsaugoti ir istoriniai atraminės sienos liejiniai, sutvarkytas šaligatvis ir apšvietimo stulpai.
Anot specialistų, avarinės būklės atraminės sienos remontas yra būtinas užtikrinant eismo bei žmonių saugumą Geležinkelio gatvėje. Atkarpoje nuo Aušros vartų ir Liepkalnio gatvių sankryžos iki geležinkelio stoties žiedo vyksta intensyvus viešojo transporto ir pėsčiųjų eismas, per parą pravažiuoja keliolika tūkstančių transporto priemonių.
„Geležinkelis yra miesto gyvenimo dalis, todėl visoje veikloje siekiame tvarių sprendimų, kurie atlieptų miestiečių lūkesčius tiek kraštovaizdžiui, tiek infrastruktūros saugumui. Įgyvendinant geležinkelio sankasos atraminės sienos remonto darbus prioritetą teikiame aplinkinių sveikatos ir turto saugumui bei minimaliam įmanomam poveikiui želdiniams. Konsultuojantis su savivaldybe ir arboristikos ekspertais rastas sprendimas, kuris leis užtikrinti dermę tarp infrastruktūros, miestiečių saugumo ir žaliojo Vilniaus kraštovaizdžio – užbaigus būtinus rangos darbus Geležinkelio gatvėje bus atkurta istorinė medžių alėja ir atsodinti miesto aplinkai tinkantys želdiniai”, – sakė Viktorija Makovskienė, „Lietuvos geležinkelių” turto valdymo paslaugų vadovė.
Bus atkurtas istorinis gatvės žalumas
Gatvių perimetrinis apželdinimas lapuočiais medžiais yra vertingoji Naujamiesčio savybė, o Geležinkelio gatvėje esanti alėja matoma dar XX a. viduryje darytose nuotraukose. Įgyvendinant Geležinkelio gatvėje esančios geležinkelio sankasos atraminės sienos remonto darbus, nuspręsta atkurti istorinį vaizdą ir pašalintus blogos būklės medžius pakeisti naujais, miesto aplinkai tinkančiais medžiais.
Projektą įgyvendinanti savivaldybė kartu su „Lietuvos geležinkeliais” (LTG) ir projekto rangovu išsaugos ir maksimalų kiekį šiuo metu gatvėje augančių medžių. Po konsultacijų su arboristikos ir Vilniaus miesto aplinkosaugos ekspertais pasiektas susitarimas numato, kad projekto rangovas per pirmąjį darbų etapą pašalins 6 iš beveik 100 teritorijoje augančių medžių – penkias liepas ir vieną klevą.
Iš viso pagal patvirtintą projektą numatyta pašalinti 14 teritorijoje augančių medžių, tačiau siekiant, kad poveikis žaliajam Vilniaus kraštovaizdžiui būtų kuo mažesnis, LTG kartu su projekto rangovu papildomai kreipėsi į arboristus dėl išsamesnio projekte numatytų šalinti želdinių įvertinimo. Galutinis sprendimas dėl likusių medžių šalinimo bus priimtas gavus papildomą specialistų išvadą ir suderinus veiksmus su Vilniaus miesto savivaldybe.
Pokyčiai aptarti ir su gyventojais
Numatoma, kad nauji želdiniai bus atsodinami, atsižvelgiant į Vilniaus miesto savivaldybės rekomendacijas – tiek dėl jų kiekio, tiek dėl rūšies.
„Savivaldybės prioritetas – rasti geriausius sprendimus miesto plėtrai ir želdinių apsaugai, todėl itin svarbus yra dialogas tarp miesto, kaip užsakovo, ir projektų vykdytojų. Mūsų specialistai įvertino siūlomus sprendimus dėl remonto Geležinkelio g. darbų ir želdinių. Radome miestui geriausius sprendimus, kurie leis išsaugoti daugiausiai medžių ir atkurti istorinį gatvės žalumą”, – sakė Vilniaus vicemeras Andrius Grigonis.
Suplanuoti darbai bei laukiantys pokyčiai rugpjūčio pradžioje pristatyti vietos bendruomenei, atsakyta į gyventojams kilusius klausimus, aptartas ir prastos būklės medžių šalinimas.
Pradėti paruošiamieji darbai
Želdinių ekspertizę projekte atlikę VšĮ „Lietuvos arboristikos centras” arboristikos ekspertai įvertino, kad visų 14 šalintinų medžių būklė yra nepatenkinama arba bloga. Šie medžiai dėl savo būklės kelia pavojų eismo ir pėsčiųjų saugumui, o jų pašalinimas būtinas atraminės sienos sutvirtinimui.
Trišaliame avarinės būklės geležinkelio sankasos atraminės sienos remonto projekte darbus kartu su Vilniaus m. savivaldybe ir LTG įgyvendina viešojo konkurso būdu atrinktas rangovas UAB „Rekreacinė statyba”. Planuojama, kad projekto įgyvendinimas bus baigtas kitų metų pavasarį.
Šiuo metu vykdomi paruošiamieji projekto darbai: sutvirtinti ir apsaugoti projekto teritorijoje esantys medžiai, pradėtos ardyti mūrinės atraminės tvoros konstrukcijos, sutvirtinta dalis šlaito. Įgyvendinant darbus alėjos medžiai ir jų šaknys papildomai uždengiami ir saugomi nuo žalos bei reguliariai laistomi.“
2023-06-09
Darbai čia vyksta jau trys savaitės, orai labai sausi, lietaus dar neprognozuojama dar bent 10 dienų. Šlaitas patrauktas apie 1.5 metro — atitinkamai nukasta medžiams šaknų. Negi Lietuvos Geležinkeliai tiek biedni, kad negali tokioje situacijoje suorganizuoti pvz., kapiliarinės laistymo sistemos? Dviem metams. Su papildomu medžių tręšimu, kol atsiaugins prarastas šaknis. ? O Vilniaus miesto savivaldybės Aplinkos skyrius tiek bejėgis, kad nesugeba kažko panašaus pareikalauti?
Geležinkelio g.
https://www.facebook.com/groups/VilniusTrees/posts/6358219477591656
2023-05-22
„Ar Vilniaus miesto savivaldybė yra informuota apie vykstančius darbus Geležinkelio gatvėje? Darbų zonoje labai daug medžių, panašu, kad bus platinamas šaligatvis, kaip bus užtikrinta medžių šaknyno apsauga? (Lentos ant kamienų tikrai nėra pakankama.)
Rašau, kad po to netektų tik išreikšti apgailestavimus.“
https://www.facebook.com/groups/VilniusTrees/posts/6295715147175423